perjantai 19. syyskuuta 2014

Postaus synnytyksestä

Tässä on aika mennyt kuin siivillä! Ensviikolla on pikkuset kullanmurut jo 2kk. Nyt ku ne sopivast nukkuu ja muistin tämän blogin olemassa olon nii kirjotampa teidätki ajan tasalle meidän perheen arjesta.

Alotetaanpa! Mun verenpaineen kohoamisen ja A vauvan (pojan) kasvun hidastumisen takia synnytys päätettii käynnistää viikolla 37. Menin aamulla klo 8 poliklinikalle ja siellä tehtii kaikki tarkastukset. Ekan pienen pienen pillerin sain joskus puol kympin aikaa. Eipä se oikee missää alkanu tuntua. Puol kahen aikaa sain toisen. Sit alko jo jotain kivun tapasta, mut ei sekää oikee mitää viel saanu aikaseks. Kolmannen sain siinä puol kuuen aikaa ja sit alko kivut oikee rytinällä tulla.

"Virallisesti" mun synnytys alko klo 19 aikoihi. Kivut oli tuskaiset ja pojasta meni lapsivesi. Minut saatettii synnytyssaliin, että saan kivunlievitystä. En piikkikammon takia halunnu ottaa epiduralia ja siksi mulle tarjottii ilokaasua. Sen hengittämisestä ei tullu yhtää mitää. Supistukset oli nii kovia ja niitä tuli melkein taukoamatta (ehkä 10sek sain välissä hengähtää). Lopulta luovutin ja mulle laitettii se puudute. Se oli helpotus! huhu!

Sitte kätilö lähti paikalta sanoen, että ilmotan sitte ku tapahtuu jotain. Jäätii miehen kans oottamaa, et jotain sit tapahtuis. Ei menny kauaakaa ku alko tuntua, et joku/jotain tahtoo tulla ulos. Kutsuin kätilön ja se kutsui 3 ihmistä lisää. Siinä sit alettii puskee poikaa maailmaa. 40min myöhemmin (monen huudon ja tuskan jälkee) poika sitte syntyikin. Sitte piti tyttöä alkaa saattamaa ulos. Puol tuntii myöhemmin seki oli maailmassa. synnytys kesti yhteensä 4h. Olin hyvin helpottunu ja onnellinen vaikken viel tajunnukaa tilannetta täysin.

Sit nous kuume yhtäkkii. Mitattii nii näytti 39 astetta. Olin menettäny paljon verta ja epäiltii infektioo. Multa otettii verikoe, tuotii kahvit mulle ja miehelle, lapset otettii hoitoon, että sain nukkua yön rauhassa. Pääsin sit loppujen lopuksi omalle paikalle nukkumaa klo 4 aamulla.

Poika: 24.7.2014, 22:32, 2150g, 46cm, 10/10
Tyttö: 24.7.2014, 23:03, 2515g, 46cm, 10/10

PS jätin tarkotuksel likaset yksityiskohat pois.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti